Jak to všechno začalo
Podobně jako jiní, i já jsem začal "koukat přes rameno" tátovi co dělá, jak pájí, ladí a zkouší opravit nebo postavit nějaké elektronické zařízení. A tak v 15 letech jsem zkusil studovat elektrotechiku, konkrétně Měřící a automatizační techniku na SPŠE v Plzni. V té době jsem se poprvé setkal s tím, co to je vysílání na amatérském pásmu, ROB,... Jenže to byl přelom 70. a 80. let a to nebylo tak jednoduché vysílat a nebýt přitom "organizovaný" v nějakém radioklubu Svazarmu.
Po revoluci jsem vyzkoušel CB pásmo, pak PMR a na přelomu roku 2003 a 2004 se kamarád začal připravovat na zkoušky a "nalákal" mě abych to taky zkusil, že třídu D zvládneme. Tak jsme vyrazili do kurzu a na zkoušky do Horního Jelení, kde pravidelně tyto akce pořádá radioklub Holice.
Měli jsme si připravit jaké bychom chtěli volačky. Takové krásné nápady jsem měl, ale nevěděl jsem jestli je´mohu dostat. Po složení zkoušek jsem vyslovil jednu volačku, pak druhou, třetí, ale bohužel všechny byly "použité". Už jsem asi před ostatními vypadal že zdržuji, tak jsem "plácnul" to, z čeho jsem si dělal po celá kurz legraci - že si dám Náš Montér Jirka. Paní Bočková z ČTU se konečně usmála a zapsala si, že jsem si vybral OK1NMJ
A netrvalo dlouho, byl schválem nový Zákon o elektronických komunikacích a na něj navazující vyhlášky 155, 156 a 157, které všechny operátory tříd A,B, C a D přeřadily do třídy A.
A tak jsem se "porozhlédl" i po krátkovlných rozsazích, postavil jsem interface mezi PC a TCVR a zkusil jsem jak fungují nějaké digitální mody, např. RTTY, SSTV, BPSK.
Nejsem závodník, spíše rád něco zkouším, co ještě neznám. Tak jsem v poslední době trochu okukoval provoz APRS. S mým QTH nemá cenu provozovat trvale nějaký "bod", možná kdybych postavil nějakou meteostanici. Ale přemýšlím o APRS do auta. Ale to je jen takový nezávazný plán, snad za dlouhých zimních večerů něco připravím - a taky jestli se mi podaří "ulovit na Aukru" nějaký levný starší GPS modul, ale o tom zas někdy příště